Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Ashwagandha protiv stresa

Withania somnifera, ashwagandha ili indijski ginseng, privlači pažnju zbog snažnog bioaktivnog sastava s antioksidativnim, protuupalnim, imunomodulatornim i antistresnim svojstvima.

Proizvodi i dodaci prehrani koji ju sadrže pokazali su pozitivan utjecaj na smanjenje razine tjeskobe, poboljšanje sna i sportsku izvedbu. S obzirom na njenu sve veću popularnost, proveden je temeljni pregled studija da bi se analizirala njena učinkovitost u smanjenju razine kortizola kod osoba koje su izložene stresu. U pregled je uključeno devet studija, identificiranih putem pretraživanja baza podataka PubMed, EMBASE, CENTRAL, Google Scholar i Scopus.

Među istraživanjima je zabilježena značajna raznolikost u smislu dizajna, formulacije, doziranja i trajanja liječenja (30-112 dana). Unatoč tome, primijećeno je da konzumiranje ashwagandhe dovodi do smanjenja lučenja kortizola, i to bez značajnih nuspojava.

Rezultati sustavnog pregleda pokazuju povezanost između kratkoročnog uzimanja ashwagandhe u obliku dodatka prehrani i smanjenja razine kortizola kod osoba pod stresom. U 7 od 9 studija zabilježeno je značajno smanjenje razine od 11-32,83%. Iako rezultati pokazuju da kratkoročna primjena ashwagandhe može smanjiti stres, istraživači naglašavaju nedostatak informacija o dugoročnim učincima, te potrebu za daljnjim istraživanjem da bi se oni bolje razumjeli te detaljnije istražili mehanizmi njezina djelovanja.

Izvor: Nutrients