Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Omega-3 u prevenciji depresije

Novom studijom provedena je meta-analiza s ciljem istraživanja učinka uzimanja omega-3 u obliku dodatka prehrani na simptome depresije

U današnjem svijetu sve se više pojedinaca suočava s depresijom koja negativno utječe na kvalitetu sna, smanjuje razinu energije i uzrokuje poremećaj apetita. Prema procjenama SZO, očekuje se da će taj mentalni poremećaj zahvatiti čak 280 milijuna ljudi diljem svijeta, a te brojke nastavljaju rasti, posebno nakon pandemije COVID-19.

Prethodna istraživanja ističu da su prehrana, genetika, okoliš i hormoni ključni čimbenici u razvoju depresije, s uočenim promjenama u razinama neurotransmitera poput serotonina, dopamina i GABA-e koji imaju ulogu u regulaciji raspoloženja, motivacije i stresa. Zbog dugotrajne zabrinutosti o učinkovitosti i poteškoćama povezanim s upotrebom antidepresiva, javlja se značajan interes za istraživanje prirodnih metoda liječenja.

Poznato je da dugolančane masne kiseline, osobito EPA i DHA, odnosno omega-3, imaju značajne prednosti uključujući protuupalna i neuroupalna inhibicijska djelovanja. Stoga je nova studija provela meta-analizu koja istražuje učinak uzimanja omega-3 u obliku dodatka prehrani na simptome depresije.

Istraživači su pregledali baze podataka poput PubMed-a, Scopus-a, Embase-a, Web of Science-a i Cochrane Central Library da bi usporedili različite meta-analize. Rezultati su pokazali značajan pozitivan učinak omega-3 na poboljšanje simptoma depresije u većini proučenih studija. Učinkovite doze kretale su od 0,09-3,4 g DHA i 0,009-6,2 g EPA. Osim toga, primijećeno je da je povezanost bila izraženija kod osoba s velikim depresivnim poremećajem u usporedbi s onima koje su imale blage ili umjerene simptome depresije. Nadalje, utvrdili su izravan odnos između doze omega-3 i učinka na depresiju, pri čemu EPA pokazuje veći učinak u odnosu na DHA.

Na temelju rezultata, zaključeno je da omega-3 masne kiseline u obliku dodataka prehrani mogu predstavljati učinkovit dodatni terapijski pristup u olakšavanju simptoma depresije.

Izvor: British Journal of Nutrition